sups_header.jpg

Purjehduskurssit

SuPS:n purjehduskoulu järjestää purjehtija- ja perämieskursseja. Kursseja järjestetään sekä päivä- että retkikursseina. Kurssien sisältö jakautuu teoriaosuuteen ja käytännön harjoituksiin painopisteen ollessa itse vesillä tapahtuvassa purjehduksessa. Kotisatamana toimii pursiseuran satama Suomenlinnassa.

Päiväkurssilla purjehdukset tehdään Suomenlinnan lähivesillä ja illaksi palataan kotisatamaan.

Retkikurssilla purjehtimaan lähdetään perjantaina iltapäivällä, purjehditaan päivät ja yövytään veneissä. Suomenlinnaan palataan sunnuntaina illansuussa.

PURJEHTIJAKURSSI

Purjehtijakurssi on tarkoitettu sinulle, joka et ole aiemmin purjehtinut tai et ole purjehduksilla aktiivisesti osallistunut miehistötehtäviin. Kurssi antaa hyvät perustiedot ja käytännön taidot toimimiseen hyödyllisenä miehistön jäsenenä matka- ja retkipurjehduksilla.

PERÄMIESKURSSI

Perämieskurssilla harjoitellaan purjeveneen kipparina olemista. Miehistötaidot ja purjehduksen perusteet olet oppinut jo purjehtijakurssilla ja/tai käytännössä aiemmin. Perämieskurssin jälkeen voit osallistua vapaaehtoiseen perämiestutkintoon.

KURSSIT 2013

Keväälle 2013 ei ole sovittu kiinteitä kurssipäivä, vaan kursseja järjestetään kysynnän mukaan. Jos olet kiinnostunut koulutuksesta, ota yhteys Tarja Tervoon, tarja.tervo(at)welho.com tai puh. 0400 424 762.

Kurssien hinnat (suluissa SuPSin jäsenhinta):

• purjehtijakurssi päiväkurssina 330 € (300 €)
  • purjehtijakurssi retkikurssina 380 € (360 €)
  • perämieskurssi retkikurssina 400 € (380 €)

Kurssihinta sisältää opetuksen, oppimateriaalina Purjehduksen opas ja Purjehtijan sää–kirjat, muonituksen meripäivinä, retkikursseilla myös majoituksen veneessä, sekä kurssitodistuksen, perämieskurssin hyväksytysti suorittaneille Kansainvälisen veneilijän suorituskirjan.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja:
Tarja Tervo, tarja.tervo(at)welho.com tai puh. 0400 424 762.

Ilmoittautumisvahvistuksen yhteydessä maksetaan varausmaksu 100 € Suomenlinnan Pursiseuran tilille 660100-1019967. Ilmoittautuminen on sitova eikä varausmaksua palauteta.